A ty pocałujesz mnie
Polanie

Polanie - A ty pocałujesz mnie

Metryka

  • Wykonawca: Polanie
  • Tytuł: A ty pocałujesz mnie
  • Wytwórnia: Kameleon Records
  • Numer katalogowy: KAMLP 20
  • Nośnik: LP
  • Data wydania: 2018
  • Opakowanie: gatefold
  • Dodatkowa informacja: Radio Sessions & Rare Recordings 1965-1968, nakład limitowany, 100 egzemplarzy + 100 egzemplarzy wersji deluxe (z bookletem)

Mój Polski Rock

Inne wydania 1

Polanie - A ty pocałujesz mnie

A ty pocałujesz mnie

Polanie
  • Wytwórnia: Kameleon Records
  • Numer katalogowy: KAMLP 20
  • Nośnik: LP
  • Data wydania: 2018
  • Opakowanie: gatefold
  • Dodatkowa informacja: Radio Sessions & Rare Recordings 1965-1968, nakład limitowany, 100 egzemplarzy, niebieski winyl, booklet

Biografia

Polanie – polski zespół rhythm and bluesowy założony w sierpniu 1965 roku w Łodzi przez Andrzeja Nebeskiego, Włodzimierza Wandera, Piotra Puławskiego oraz braci Wiesława i Zbigniewa BernolakówLeszek Gnoiński, Jan Skaradziński Encyklopedia polskiego rocka, Wydawnictwo IN ROCK, Konin 1996, str. 336.. Pomimo, że zespół działał krótko i nagrał tylko jedną płytę długogrającą i trzy płyty EPki, jego wkład w rozwój polskiej muzyki rozrywkowej poprzez popularyzację rhythm and bluesa był znaczący i stanowił przeciwwagę dla pozbawionych bluesowych inklinacji, ówczesnych młodzieżowych wykonawców, których domeną była pseudoludowość i piosenkarski banałLeszek Gnoiński, Jan Skaradziński Encyklopedia polskiego rocka, Wydawnictwo IN ROCK, Konin 1996, str. 12..HistoriaZespół powstał, ponieważ muzycy (jak podkreślali w wywiadach prasowych) byli zawiedzeni i znudzeni pracą w zespołach Czerwono i Niebiesko-Czarni i chcieli szukać własnych rozwiązań, które byłyby w łączności z ogólnoświatowymi trendami w muzyce rozrywkowej tego okresu.Pierwsze występy nowo powstałej grupy miały miejsce w Wytwórni Filmów Fabularnych. Nazwę Polanie wybrała goszcząca wówczas w Łodzi szwedzka aktorka Bibi Andersson, matka chrzestna debiutującego zespołu. W pierwszym okresie działalności muzycy bazowali na kompozycjach z repertuaru Czerwono Czarnych (Orneta, Mój kolega, Przyjdzie taki dzień z rep. Toniego Keczera) i Niebiesko-Czarnych (Niedziela na wsi, Kuźnia, Mój przyjaciel cień z rep. Piotra Janczerskiego i Już nie czekaj vel Mgła z rep. Czesława Niemena). Tuż po tournée w październiku i nagraniach radiowych w listopadzie 1965, zespół wystąpił na jednej estradzie wraz z grupą The Animals. Pouczające koncerty z Erikiem Burdonem stały się przełomem w dziejach formacji, która porzuciła big-beat na rzecz rhythm and bluesa. Utwory grupy stały się bardziej agresywne, a jej repertuar został poszerzony o przeboje światowe. W grudniu Polanie otworzyli warszawską Gitariadę, a w styczniu 1966 wystąpili w Filharmonii Narodowej obok połączonych orkiestr PRiTV p/d Stefana Rachonia i Bogusława Klimczuka. W maju i czerwcu 1966 roku zespół koncertował w Danii, a w lipcu 1966 wygrał rywalizację z zespołami z 18 krajów na International Folk-Beat Festival w Hamburgu. Po tym dużym sukcesie Polanie…

Pokaż więcej

Chcesz pomóc? Wesprzyj nas drobną kwota na Patronite.pl

Wesprzyj nas na Patronite.pl

#KULTURAWSIECI

Chcesz pomóc? Wesprzyj nas drobną kwota na Patronite.pl

Wesprzyj nas na Patronite.pl

#KULTURAWSIECI